Ik zoek een woning

Ik wil graag een andere woning, hoe regel ik dit?

Groen Wonen Vlist biedt haar woningen alleen te huur aan via www.wonenindekrimpenerwaard.nl. De eerste stap is dat u zich via deze website inschrijft als woningzoekende. Informatie over hoe u zich kunt inschrijven, onder welke voorwaarden, hoe u kunt reageren op een woning en de toewijzingen kunt u op deze website vinden.

Mijn relatie is verbroken, kan ik urgentie krijgen?

Na een scheiding of een relatiebreuk krijgt u geen voorrang op een andere woning. Meer informatie over urgentie.

Waar kan ik niet op een woning reageren?

Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
– is er een recente inkomensverklaring geüpload bij uw inschrijving?
– bij elke woningaanbieding worden voorwaarden gesteld aan bijvoorbeeld de huishoudsamenstelling, inkomen en/of leeftijd. Kijk na of u hieraan voldoet en kijk uw gegevens op de inschrijving na of ze nog actueel zijn.

Hoe kan ik mijn inschrijving verlengen?

Log in op de site van www.wonenindekrimpenerwaard.nl onder ‘mijn menu’ kunt u de inschrijving verlengen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat moet ik doen?

Onder ‘Inloggen’ op de site van www.wonenindekrimpenerwaard.nl kunt u met uw e-mailadres en geboortedatum een nieuw wachtwoord aanvragen. Het nieuwe wachtwoord wordt gemaild naar uw email adres.
Als u vergeten bent welk e-mailadres u heeft opgegeven of als u geen email heeft opgegeven – stuur dan een mail aan info@wonenindekrimpenerwaard.nl.

Ik ben digibeet. Hoe kan ik mij inschrijven of mijn inschrijving verlengen?

Zonder apparaat met internet verbinding is het niet mogelijk om u in te schrijven en/of om uw inschrijving te verlengen. Er zijn geen inschrijfformulieren beschikbaar. Zoek iemand in uw directe omgeving die u daarbij kan helpen. Als u geen hulp heeft en u huurt of u bent geïnteresseerd in een woning van ons, dan kunnen wij u daarbij helpen. Belt u ons eerst om een afspraak te maken!

Hoe stel ik mijn inkomen vast?

U kunt een inkomensverklaring aanvragen bij de Belastingdienst of neem het verzamelinkomen over van uw belastingaangifte.

Ik hoorde dat er nieuwe woningen gebouwd worden. Hoe kan ik hiervoor in aanmerking komen?

Ook onze nieuwbouwwoningen worden alleen te huur aangeboden via www.wonenindekrimpenerwaard.nl. Houdt u de website in de gaten wanneer de woningen gepubliceerd worden.

Kan ik van woning ruilen?

Ja, dat kan, maar u moet dan zelf op zoek naar een passende kandidaat. Er is alleen sprake van een ruil als beide kandidaten minimaal een jaar in de andere woning gaan wonen. Meer informatie: Woningruil

Reparatie en onderhoud

Ik wil graag zand of grond bestellen om de tuin op te hogen, kan dat?

Eén keer per jaar kunt u als huurder van Groen Wonen Vlist gratis zand of grond (maximaal 7 kuub) thuis laten bezorgen. U dient aan Groen Wonen Vlist (0182-502100 of info@groenwonenvlist.nl) door te geven hoeveel zand of grond u wilt bestellen. Hierna kunt u zelf met de leverancier een afspraak maken voor het laten leveren van het zand of de grond. Twijfelt u over hoeveel u moet te bestellen? Geef dit bij ons aan, dan zullen wij met u meedenken.

Mag ik een schutting plaatsen?

Bespreek dit van te voren met uw buren. Het is gebruikelijk om schuttingen die tussen tuinen geplaatst worden, ook gezamenlijk te plaatsen en de kosten samen te delen. Let ook op dat u de schutting op de erfgrens plaats. Een schutting voor en naast uw woning mag maximaal 1 meter hoog zijn, tussen en achter de woning maximaal 2 meter hoog. Per gemeente kunnen aparte voorwaarden van toepassing zijn.

Wat moet ik doen als de straatverlichting/achterpad verlichting kapot is?

U dient hiervoor contact op te nemen met de gemeente Krimpenerwaard. Als het goed is staat er een nummer bij de verlichting, geef dat bij de melding door.

Wat moet ik doen als de verlichting in de algemene ruimte kapot is of knippert?

Dit is een reparatieverzoek die u gewoon bij ons kunt melden.

Wat moet ik doen als ik last heb van schimmel in de woning?

Dat kan te maken hebben met de ventilatie in uw woning. Wij kunnen langskomen om dit te beoordelen, maakt u hiervoor telefonisch een afspraak.

Kan ik een nieuwe badkamer, toilet of keuken krijgen?

Dit hangt af hoe lang geleden uw badkamer, toilet of keuken vervangen is. Een badkamer en toilet komen na een levensduur van 25 jaar in aanmerking voor vervanging. Een keuken komt na een levensduur van 15-20 jaar in aanmerking voor vervanging.

Heeft u vragen over de staat van uw keuken, badkamer en/of toilet? Neem dan gerust contact met ons op.

Wat moet ik doen bij glasschade?

Bel hiervoor het 24-uurs Alarmnummer via telefoonnummer 0800-0226100. Zij plaatsen indien nodig een noodvoorziening en vervangen de ruit.

Wat moet ik doen als mijn kozijnen vorig jaar zijn geverfd, maar nu alweer bladderen?

Wilt u dit alstublieft zo snel mogelijk bij ons melden. Dit kan per mail info@groenwonenvlist.nl, maar bellen mag natuurlijk ook. Waarschijnlijk kan het nog onder garantie hersteld worden.

Wat moet ik doen als ik twee dagen na mijn reparatiemelding nog niets heb gehoord?

Dat is niet de bedoeling. Binnen 2 werkdagen had er tenminste een afspraak met u gemaakt moeten worden. Neemt u alstublieft nogmaals contact met ons op.

Huren

Ik wil mijn huur opzeggen, vanaf wanneer kan dit?

De minimale huuropzeggingstermijn is één maand en gaat in op het moment dat wij de opzegging ontvangen hebben. Bij de opzegging moet u er rekening mee houden dat de laatste huurdag altijd op een werkdag valt.

Ik wil een serviceabonnement afsluiten, hoe kan ik deze aanvragen?

U kunt digitaal het serivceabonnement aanvraagformulier invullen en versturen.

Ik kan mijn huur niet betalen, wat moet ik nu doen?

Neem contact op met Groen Wonen Vlist, zodat wij uw situatie met u kunnen bespreken en samen naar een oplossing kunnen zoeken.